7 Kasım 2012 Çarşamba

Haftasonu için Mükemmel Plan!



   Arkadaşlar aranızda Tim Burton sevmeyen var mı?

   Dönüp baktığımda ortaokul, lise yıllarıma ait en belirgin sahnelerden biri; okul gömleğinin içine giyilmiş Nightmare Before Christmas tişörtleri... Okul, dershane yollarında, henüz moda olmuş postacı çantalar tabi ki Corpse Bride baskılı... Özentisi, gerçek hayran kitlesi, hepimiz sevdik sonuçta kıyısından köşesinden bi yerlerinden! Peki ama neden? Kendi adıma düşündüm...

   Tim Burton! Babamla yaşıt... Belki babamın anlattığı komik ama korkunç hikayeleri bana anımsatması yüzünden çok sevdim. Belki bir animasyonunda Danny Elfman'a çaldırdığı bi piyano solosunun bana hissettirdikleri çok derindi, hala çözemedim. Sonuçta ben bi sinema eleştirmeni değilim, çok iyi bir sinema izleyicisi de. Ama ben bu adamı sevdim! 

   Bu hafta sonu bir filmi daha vizyona girecek. Aslında '84 yapımı (hatta o zaman göre yapılmaz olasıca) 29 dakikalık filminin, elden geçirilmiş ve 87 dakikaya çıkarılmış revizyonu. Yine de bence çok heyecan verici.  Öncelikle elden geçirilmiş şeyleri severim. Sonra... Bu kısmını okumadan geçebilirsiniz fakat anlatacağım. Jüri haftasından çıkıyorum ve jüri kutlamasını bir gece rakı bir gece de Dj Shadow'la yapacağım. Ben de insanım ve elimde patlamış mısırım yanımda sevgilimle arada bir film izlemeye ihtiyaç duyarım. (Nasıl dolduysam, yorulduysam; öfkürdüm resmen.) Bir de kafamda uydurduğum Corpse Bride'ın özellikle bir sahnesiyle içime işleyen tatlı Victor'unun, bu filmde çocukluğunu bulacağım hissi. O Victor bu Victor mu, net değil ama neden olmasın?

   Size harika bir film izleyeceğinizi vaat etmiyorum. Ama havalar da hazır yağmura çamura dönmüşken, haftasonu için yapacak birşeyler arıyorsanız, evinize yakın ıncık cıncık olmayan bir sinema salonu varsa, aklınızda olsun istedim. Benim içim kımıl kımıl o ayrı. =) İyi bi eleştiriniz olursa yazın da kendimi iyi hissedeyim. Mutlu izlemeler size...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.